Olen ollut nyt uudessa työpaikassa kolme päivää ja fiilikset on hyvät. Mulla on ollut perehdytystä eli en ole ollut virallisesti vielä vahvuudessa. Viikonloppuna olen sitten ensimmäistä kertaa vahvuudessa. Normaali miehitys on se 3 + 3 + 1 hoitajaa. Aamuissa on kotihoidontyöntekijä ja hyvinvointiavustaja auttelemassa, joten tilanne kuulostaa hyvältä. Myös fysioterapeutti ja virikeohjaaja käy ryhmäkodissa. Itse vaihdoin tämän päivän aamuvuoroni iltaan, joten aamuja en ole vielä nähnyt. Katsotaan sitten listan viimeisellä viikolla miltä viikonloppu aamut näyttää. Iltavuorossa ei ole muita, kuin se 3 hoitajaa, joten siinä saa olla rivakka tahti, että kerkiää tekemään kaiken. Nyt illassa on ollut neljää ja viittä hoitajaa, kun olen ollut perehdytyksessä, niin todellista tahtia en ole vielä nähnyt. Toivotaan, että tahti on suht ok, että pysyn muiden perässä. Ei vaan, kyllä mä aina olen pärjännyt ja pärjään nyttenkin. 

Työyhteisö on kyllä huikea. Töissä on melko nuoria hoitajia, arviolta 20-48 vuotiaita. Suurimmaksi osaksi on nyt ollut siinä 20-38 vuotiaita. Meno on rentoa ja avointa. Hoitajat selvästi viihtyvät ja heillä on hyvät työolosuhteet. He pystyvät antamaan hyvää ja kiireetöntä hoitoa asukkaille. Sellainen rauhallisuus ja hyvä olo näkyy niin hoitajien, kuin asukkaiden olemuksessa. Tää fiilis on mahtava, kun pystyy antamaan laadukasta hoitoa ja asukkaan mielipide ja itsemääräämisoikeus pystytään huomiomaan ja näinhän sen kuuluisikin olla. Liian useasti sitä ei pystytä täysin huomioimaan. Toivotaan etten nyt iloitse liian aikaisin ja todellisuus iskee sitten viikonloppuna vasten kasvoja. Mikä parasta, on se työparityöskely, niin ei tarvitse yksin "raataa". 

Nyt mulla on pari vapaapäivää. Ajattelin, että kävisin ehkä huomenna vähän kaupoilla ja kahvilla. Viettäisin ihan laatuaikaa itseni kanssa. Sasu on lomalla, mutta se pelaa 24/7 niin saan mennä omia menojani. Ei sitä varmaan erityisemmin kiinnosta olenko kotona vai keskustassa. Jos olen kotona, niin se pelaa kuitenkin koko ajan, joten lojun joka tapauksessa yksin sohvan nurkassa. Nopea tsekkaus vielä parisuhteen tilanteesta. Olen muutamia päiviä ollut hyvän tuulinen, mutta se johtuu puhtaasti siitä, että pääsin taas töihin. Välillä on tullut valitettua asiasta jos toisestakin. Sasu on ollut ylipirteä, kun on lomalla ja ei saa näköjään purettua energiaa riittävästi. Se nauraa kippurassa ja intoilee joka asiasta. käyttäytyy, kuin ADHD potilas, jolla on jäänyt lääkkeet ottamatta. Tekstiä tulee kuin apinalta paskaa. Katsotaan tulenko hulluksi näillä kahden päivän vapaillani. Vähän kyllä pahoin pelkään, että kiipeilen pitkin seiniä tai olen hullujen huoneella pehmustetussa huoneessa loppuviikosta. Mitäs muuta, no mä oon perus äree ja seksihalut on pyöreä nolla. Pyydän myös Sasun tekemään asioita, jotka parantaisi mahdollisuutta läheisyyteen, mutta tunnun puhuvan kuuroille korville. Tuntuu muutenkin, että Sasulla on omat juttunsa ja mulla omat. Ollaan tyyliin eri huoneissa, kun ollaan yhtä aikaa kotona. Oon tekemässä plussat ja miinukset listaa parisuhteesta, sen kirjoittelen josssain vaiheessa loppuun ja mietin asioita. Ei kai siinä sit muuta.

Nyt menen nukkumaan.