Epävarmuus tuntuu piinaavan mua joka ikinen päivä, vaikka olen jo lähes viikon ajan tiennyt, että ero tulee. Kääntelen ja selvittelen palasia päässäni ja vellon epävarmuudessa. Miksi tämä on niin vaikeaa, miksi pelkään ja olen epävarma? Miksi sitä selvää vastausta ja päätöstä on niin vaikea saada aikaan?

Tänään mun porukat kävi ja äiti yritti selvästi puhua suhteen jatkumisen puolesta. Illalla kirjoitteli vielä viestiä ja sanoi, että vaikutan siltä, etten halua erota. Voi helvetin helvetti. Tulin kiukkuiseksi, kun jo melko varmaa päätöstäni kyseenalaistettiin ja jouduin taas ajattelemaan asioita uudelleen ja ottamaan Sasun kanssa asian puheeksi. Sasu laittoi äidilleni viestiä ja kertoi, ettei eropäätös ollut pelkästään mun idea. Äiti vain haluaisi, että me yritettäisiin. Mutta kyllähän me ollaan yritetty jo helvetin pitkään. Mikään ei ole muuttunut. Mä en ole saanut muutettua itseäni, vaikka kovasti olen yrittänyt.

Toinen vakavasti otettava vaihtoehto on, että mulla on päässä vikaa ja näen kaikki asiat niin, että kaikki olisi huonosti vaikkei ne todellisuudessa ole. Olen super negatiivinen ihminen, joten se tuo lisä draamaa. Tarkoitan negatiivisella sitä, että ajattelen asioita huonossa valossa ja oletan aina pahinta, oli asia mikä tahansa. Joten tämä kaikki = ongelmat tuntuu olevan vaan mun omassa päässä. Sasu ei koe asioita ollenkaan niin pahaksi. Sasu sanookin, että en pysty ymmärtämään, että kaikki on ihan hyvin, vaan kuvittelen ettei asiat ole hyvin. Näen ja koen tuskaa toisen puolesta, vaikka tosiasiassa toinen ei siinä määrin kärsi mitä kuvittelen. Eli teen kärpäsestä härkäsen?! Onko mulla jonkinlainen persoonallisuushäiriö tai joku vastaava, kun näen asioiden olevan huonosti. Entäs se, kun mulla on pakonomainen tarve ja käsitys, että mun pitää ja kuuluu olla yksin. Mistä helvetistä se käsitys on tullu mulle? Kusen selkeesti tässä omille nilkoilleni, huokaus. Mä aka suhteentuhooja. Oli miten oli, mä olen väsynyt ja tahdon nukkumaan. Aiheesta lisää seuraavassa osassa tai sitten ei. 

Kauhean väsymyksen vuoksi tekstissä voipi olla virheitä yks jos toinenkin.